Program Dobry Start 2022
Zmiana oprocentowania produktów bankowych
Informujemy, że z dniem 01.07.2022r. zmianie ulega Tabela oprocentowania produktów bankowych Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej.
Nowa Loteria Visa, Xiaomi i Google Pay
Weź udział w loterii Visa! Graj o cenne nagrody z Xiaomi i Google Pay.
Zmiana oprocentowania produktów bankowych
Informujemy, że z dniem 06.05.2022r. zmianie ulega Tabela oprocentowania produktów bankowych Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej.
Godziny pracy 2 maja
informujemy, że 2 maja 2022 r. w poniedziałek centrala, oddziały oraz filia Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej będą czynne od godziny 7:00 do godziny 15:00.
Godziny pracy w okresie przedświątecznym
informujemy, że 15 kwietnia 2022 r. (Wielki Piątek) centrala, oddziały oraz filia Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej będą czynne od godziny 7:00 do godziny 15:00.
Zmiana oprocentowania produktów bankowych
Bank Spółdzielczy w Kolbuszowej informuje, że z dniem 08.04.2022r. zmianie ulega Tabela oprocentowania produktów bankowych Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej.
Uruchamiamy możliwość wpłat w bankomatach Planet Cash
Dla klientów naszego Banku uruchamiamy możliwość wpłat w bankomatach Planet Cash.
BLIK w aplikacji BS Pay – komunikat
Informujemy, że usługa BLIK w aplikacji BS Pay będzie dostępna do 30 kwietnia 2022 roku. Aby nadal korzystać z usługi należy skontaktować się
BLIK stop oszustom
BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy.
Uczestnictwo Banków Spółdzielczych w Systemie Ochrony Zrzeszenia BPS
System Ochrony Zrzeszenia BPS na podstawie zawartej Umowy, w sytuacji zagrożenia płynności lub wypłacalności zapewnia wsparcie finansowe, chroniąc Banki – Uczestników Systemu Ochrony przed niewypłacalnością lub zagrożeniem upadłością.
Program Dobry Start – wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny
Kogo dotyczy
Możesz raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli jesteś rodzicem ucznia:
- w wieku do 20 lat,
- w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością).
Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną
- rodzic,
- jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
- jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
- gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem,
Co zrobić, aby otrzymać wsparcie
Aby otrzymać wsparcie, złóż wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia.
Jak złożyć wniosek
Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną.
Ważne
Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej/portalu Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.
Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku
Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.
Informacja o tym, że złożyłeś wniosek, pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] –> [Dobry start] –> [Szczegóły Twoich wniosków] po przetworzeniu wniosku – może to trwać do 48 godzin.
Jeśli złożyłeś wniosek przez PUE ZUS, masz go w zakładce [Dokumenty i wiadomości] –> [Dokumenty wysłane].
Kiedy złożyć wniosek
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r.
Jakie wsparcie otrzymasz
Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.
Kiedy otrzymasz wsparcie
Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września 2022 r.
Jeśli wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.
Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca], a następnie wybierz [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia
Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.
Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.
Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:
- skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
- dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Ważne
Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Gdzie otrzymasz pomoc
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
- we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta)