Program Dobry Start 2022
Wstrzymanie wniosków w Programie „Czyste Powietrze”
Komunikat o tymczasowym wstrzymaniu przyjmowania wniosków w związku z koniecznością technicznego dostosowywania się banków do wprowadzonych zmian w Programie „Czyste Powietrze”
Informacja – Filia w Kolbuszowej
Informujemy, że w dniu 31.12.2022r.(tj. sobota) Filia Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej na ul. Plac Wolności 59 będzie nieczynna.
Express Elixir w naszym Banku!
Usługa przelewu natychmiastowego Express Elixir umożliwia przekazanie środków pieniężnych pomiędzy nadawcą a odbiorcą posiadającymi rachunki w bankach będących uczestnikami systemu rozliczeniowego Express Elixir w czasie rzeczywistym.
Informacja o zmianach w Taryfie opłat i prowizji bankowych
Z dniem 02.01.2023r. zmianie ulega „Taryfa opłat i prowizji bankowych Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej dla klientów indywidualnych”
Zmiana regulaminów od 2 listopada 2022
Od dnia 2 listopada, w związku z wydłużeniem terminu ważności kart debetowych (z 3 do 5 lat), zmianie ulega „Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych”.
Nowa bankowość internetowa
Nowa bankowość internetowa – dostępna od 02.11.2022.
Uwaga na oszustów!
Uwaga na dokonywanie przestępstw z użyciem telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która utrzymuje że jest pracownikiem banku lub inną osobą zaufania publicznego (np. policjantem).
Planet Pay POSapp – terminal w smartfonie
Dzięki POSapp smartfon lub tablet może służyć jako terminal płatniczy umożliwiając przyjmowanie płatności.
Poznaj Visa Mobile i wygrywaj
Płać wygodnie w internecie i przy okazji zgarnij 40 zł na kartę. Nic prostszego! Płać Visa Mobile i korzystaj!
Wzrasta oprocentowanie terminowych lokat
Z dniem 01 sierpnia 2022r. wzrasta oprocentowanie terminowych lokat oszczędnościowych znajdujących się w ofercie Banku.
Program Dobry Start – wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny
Kogo dotyczy
Możesz raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli jesteś rodzicem ucznia:
- w wieku do 20 lat,
- w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością).
Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną
- rodzic,
- jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
- jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
- gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem,
Co zrobić, aby otrzymać wsparcie
Aby otrzymać wsparcie, złóż wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia.
Jak złożyć wniosek
Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną.
Ważne
Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej/portalu Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.
Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku
Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.
Informacja o tym, że złożyłeś wniosek, pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] –> [Dobry start] –> [Szczegóły Twoich wniosków] po przetworzeniu wniosku – może to trwać do 48 godzin.
Jeśli złożyłeś wniosek przez PUE ZUS, masz go w zakładce [Dokumenty i wiadomości] –> [Dokumenty wysłane].
Kiedy złożyć wniosek
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r.
Jakie wsparcie otrzymasz
Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.
Kiedy otrzymasz wsparcie
Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września 2022 r.
Jeśli wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.
Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca], a następnie wybierz [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia
Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.
Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.
Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:
- skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
- dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Ważne
Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Gdzie otrzymasz pomoc
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
- we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta)