Program Dobry Start 2022
Komunikat – przelewy w dniu 23.12.2024
Przelewy dostarczone do Banku w dniu23.12.2024r. w formie papierowej i elektronicznej (z wyjątkiem express elixir) do godziny 14:20 będą zrealizowane z bieżącą datą.
Informacja o godzinach pracy w Wigilię
Informujemy, że w dniu 24 grudnia 2024 roku (Wigilia) wszystkie placówki Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej będą nieczynne.
Możliwości dokonywania transakcji – ważna informacja
Uwaga wystąpią chwilowe braki możliwości dokonywania transakcji (kartowych, BLIK, Elixir, ExpresElixir)
Komunikat – chwilowa niedostępność BLIK
Pomiędzy 2024-09-22 00:00 a 2024-09-22 12:00 zostaną przeprowadzone planowane prace serwisowe w Banku.
Remont pomieszczeń Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej Oddział w Majdanie Królewskim
W związku z remontem Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej Oddział w Majdanie Królewskim, od 02 września 2024r.
Klienci Banku będą obsługiwani w Urzędzie Gminy w Majdanie Królewskim.
Planet Pay to nowoczesny wymiar akceptacji płatności bezgotówkowych.
Kompleksowe rozwiązania w zakresie akceptacji płatności kartami Visa, Mastercard, American Express, portfeli elektronicznych Google Pay i Apple Pay oraz transakcji BLIK
W dniach 21-24 czerwca 2024, dostęp do niektórych usług bankowych będzie ograniczony
W związku ze zmianami w zakresie systemów informatycznych, w dniach 21-24 czerwca br., dostęp do niektórych usług bankowych będzie ograniczony.
Nagrody w Konkursie Plastycznym – rozdane!
Nagrody w Konkursie Plastycznym “Jak będzie wyglądał nasz Bank za kolejne 150 lat” rozdane!
Zwycięzcy w konkursie plastycznym dla uczniów Szkół Podstawowych
Niezwykle miło nam ogłosić, 📣📣 że zwycięzcami w konkursie plastycznym zorganizowanym z okazji 150-lecia powstania naszego Banku zostali:
Konkurs plastyczny dla uczniów Szkół Podstawowych
Weź udział w konkursie plastycznym 🙂 Wygraj cenne nagrody!
Program Dobry Start – wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny
Kogo dotyczy
Możesz raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli jesteś rodzicem ucznia:
- w wieku do 20 lat,
- w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością).
Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną
- rodzic,
- jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
- jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
- gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem,
Co zrobić, aby otrzymać wsparcie
Aby otrzymać wsparcie, złóż wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia.
Jak złożyć wniosek
Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną.
Ważne
Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej/portalu Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.
Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku
Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.
Informacja o tym, że złożyłeś wniosek, pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] –> [Dobry start] –> [Szczegóły Twoich wniosków] po przetworzeniu wniosku – może to trwać do 48 godzin.
Jeśli złożyłeś wniosek przez PUE ZUS, masz go w zakładce [Dokumenty i wiadomości] –> [Dokumenty wysłane].
Kiedy złożyć wniosek
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r.
Jakie wsparcie otrzymasz
Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.
Kiedy otrzymasz wsparcie
Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września 2022 r.
Jeśli wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.
Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca], a następnie wybierz [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia
Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.
Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.
Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:
- skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
- dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Ważne
Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Gdzie otrzymasz pomoc
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
- we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta)