Komunikat FinCERT.pl
Możliwości dokonywania transakcji – ważna informacja
Uwaga wystąpią chwilowe braki możliwości dokonywania transakcji (kartowych, BLIK, Elixir, ExpresElixir)
Komunikat – chwilowa niedostępność BLIK
Pomiędzy 2024-09-22 00:00 a 2024-09-22 12:00 zostaną przeprowadzone planowane prace serwisowe w Banku.
Remont pomieszczeń Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej Oddział w Majdanie Królewskim
W związku z remontem Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej Oddział w Majdanie Królewskim, od 02 września 2024r.
Klienci Banku będą obsługiwani w Urzędzie Gminy w Majdanie Królewskim.
Planet Pay to nowoczesny wymiar akceptacji płatności bezgotówkowych.
Kompleksowe rozwiązania w zakresie akceptacji płatności kartami Visa, Mastercard, American Express, portfeli elektronicznych Google Pay i Apple Pay oraz transakcji BLIK
W dniach 21-24 czerwca 2024, dostęp do niektórych usług bankowych będzie ograniczony
W związku ze zmianami w zakresie systemów informatycznych, w dniach 21-24 czerwca br., dostęp do niektórych usług bankowych będzie ograniczony.
Nagrody w Konkursie Plastycznym – rozdane!
Nagrody w Konkursie Plastycznym “Jak będzie wyglądał nasz Bank za kolejne 150 lat” rozdane!
Zwycięzcy w konkursie plastycznym dla uczniów Szkół Podstawowych
Niezwykle miło nam ogłosić, 📣📣 że zwycięzcami w konkursie plastycznym zorganizowanym z okazji 150-lecia powstania naszego Banku zostali:
Konkurs plastyczny dla uczniów Szkół Podstawowych
Weź udział w konkursie plastycznym 🙂 Wygraj cenne nagrody!
Zebrania grup członkowskich – informacje
Zarząd Banku działając na podstawie § 37 pkt. 6 i 7 oraz § 38 Statutu Banku informuje, że
zebrania grup członkowskich odbędą się w następujących terminach i miejscach:
Informacja o zmianach regulaminów
Bank Spółdzielczy w Kolbuszowej informuje, że z dniem 01.06.2024r., w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 07 lipca 2023r. o zmianach…
Komunikat
FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP
z dnia XX października 2021 r.
w sprawie podszywania się oszustów pod pracownika banku oferujących samorządom lokaty bankowe np. „Lokatę bliżej samorządów”
Szanowni Państwo,
W ramach prowadzonego monitoringu oraz we współpracy z bankami FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ustalił, że w ostatnim okresie jednostki administracji samorządowej narażone są na bezpośrednie ataki ze strony przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków i z użyciem socjotechniki podejmują próbę wyłudzenia środków, oferując założenie lokaty terminowej w banku np. „Lokaty bliżej samorządów”.
Najnowszy scenariusz oszustwa można opisać w 5 krokach:
- Kontakt telefoniczny lub mailowy osoby podszywającej się pod pracownika banku ( oszusta) ze skarbnikiem urzędu miasta/gminy,
- Oszust przedstawia ofertę produktu specjalnego – lokatę terminową – „Lokata bliżej samorządów” oraz proponuje otwarcie rachunku technicznego do obsługi lokaty, przesyła również via mail umowę/parametry lokaty terminowej na ustaloną kwotę,
- W następnym kroku zainteresowany podmiot ma dokonać przelewu środków na wskazany numer rachunku technicznego,
- Po dokonaniu przelewu klient za pośrednictwem kuriera ma odesłać umowę rachunku i lokaty terminowej,
- Środki przekazane na rzekomo konto techniczne lokaty terminowej faktycznie trafiają na rachunek słupa/muła, skąd są dalej transferowane na konta przestępcze.
Wszystkie formalności realizowane są za pośrednictwem poczty elektronicznej, dokumenty lub warunki lokaty są wysyłane z adresu mailowego podszywającego się pod bank.
W takich okolicznościach rekomendujemy zachowanie najwyższej ostrożności!!!
Zastosuj się do kilku ważnych zasad:
- nie podawaj żadnych informacji poufnych związanych z funkcjonowaniem jednostki samorządowej oraz danych dostępowych, w tym loginu i hasła do bankowości internetowej – te informacje są poufne, powinny być tylko w posiadaniu osób upoważnionych i nikt nie ma prawa wymagać ich podania, faktyczny przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta,
- jeżeli rozmowa wzbudza jakiekolwiek wątpliwości lub niepokój, należy rozłączyć się, odczekać minimum 30 sekund, a następnie samodzielnie połączyć się z bankiem, którego rzekomy przedstawiciel dzwonił, koniecznie wybierając oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie,
- należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z faktycznym przedstawicielem banku,
- należy zwrócić uwagę na adres e-mail i upewnić się, że należy do banku, z którym masz relacje biznesowe (wyświetlany adres e-mail może być podobny do adresu e-mail Twojego banku).
W przypadku podejrzenia próby popełnienia przestępstwa lub gdy przestępstwo to zostało popełnione niezwłocznie poinformuj o tym fakcie swój bank oraz złóż stosowne zawiadomienie na Policję lub do Prokuratury.
FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP
FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP funkcjonuje w ramach Zespołu Bezpieczeństwa Banków Związku Banków Polskich i gromadzi, analizuje oraz przekazuje w ramach sektora bankowego i we współpracy z organami ścigania oraz innymi instytucjami informacje dotyczące możliwych zagrożeń o charakterze przestępczym, godzącym w bezpieczeństwo banków oraz ich klientów.