Jak zadbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy?
Kartowe emocje z Kamilem Stochem!
UWAGA! Konkurs – Do wygrania atrakcyjne nagrody: samochód hybrydowy Toyota Yaris, i inne…
Aktywacja aplikacji mobilnej BS Pay i mobilnej Kartosfery
Informujemy, że od dnia 13 września 2021 roku zmieni się mechanizm aktywowania przez Klientów aplikacji mobilnej BS...
Uważaj na wiadomości e-mail podszywające się pod Bank BPS!
Ostrzegamy przed wiadomościami e-mail podszywającymi się pod Bank BPS. Wskazane wiadomości mają na celu nakłonienie do...
Blikomania! Płać Blikiem i wygrywaj!
Po raz kolejny Grupa BPS dołączyła do loterii Blikomania, dzięki czemu klienci Banku BPS i Banków Spółdzielczych z...
Nowy adres Oddziału w Cmolasie
Zapraszamy Państwa do Oddziału naszego Banku w Cmolasie. Oddział banku został przeniesiony i znajduje się w budynku...
Weź kredyt w naszym banku i wygraj 5000 zł!
Weź jeden z preferencyjnych kredytów w Banku Spółdzielczym w Kolbuszowej i wygraj w loterii "Logiczne, że się opłaca"...
Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.
Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach...
Uważaj na oszukańcze serwisy internetowe, które oferują kryptowaluty i inwestycje na rynku Forex. Działaj ostrożnie i rozsądnie.
Komenda Główna Policji i FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ostrzegają przed próbami oszustw przy...
MojeID już dostępne w bankowości elektronicznej dla klientów
Czym jest MojeID? MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację danych klienta...
Nowe wnioski o wypłatę świadczenia 500 plus dostępne od 1 lutego 2021
Wnioski o wypłatę 500 plus w bankowości internetowej Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że nowe wnioski o...
Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.
-
NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
-
Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
-
Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
-
Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
-
Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
-
Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
-
Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
-
Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
-
Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz
w bankowości elektronicznej. -
Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
-
Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
-
Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://… a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek
i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka. -
Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
-
Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
-
Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
-
Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię.
PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.