Jak zadbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy?
Godziny pracy w Sylwestra
Szanowni Klienci,
informujemy, że 31 grudnia 2021 r. (Sylwester) Centrala, Oddziały oraz Filia Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej będą czynne od godziny 7:00 do godziny 14:00.
Zmiana ustawy o Prawie Przedsiębiorców
W związku z wprowadzeniem Programu “Polski Ład”, który zmienia ustawę o Prawie Przedsiębiorców z dnia 6 marca 2018 r. pragniemy poinformować.
Godziny pracy w Wigilię
Szanowni Klienci,
informujemy, że 24.12.2021 roku (Wigilia) centrala, oddziały oraz filia Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej będą czynne do godziny 13:00.
Zmiany – Taryfa opłat i prowizji bankowych
W związku z planowanym wprowadzeniem do oferty Banku Kredytu Czyste Powietrze, z dniem 13.12.202r. zmianie ulega Taryfa opłat i prowizji bankowych Banku Spółdzielczego w Kolbuszowej
Uwaga – Fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki!
Komunikat – ostrzeżenie – Komendy Głównej Policji, FinCERT.pl – BCC ZBP i Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji z dnia 15 listopada 2021 r.
Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.
Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.
Decyzja RPP o zmianie stóp procentowych
Informujemy, że w związku z decyzją Rady Polityki Pieniężnej z dnia 06.10.2021r. zmianie ulega wysokość bazowych stóp procentowych NBP
Komunikat FinCERT.pl
Komunikat FinCERT.pl – w sprawie podszywania się oszustów pod pracownika banku oferujących samorządom lokaty bankowe np. „Lokatę bliżej samorządów”.
Zmiany w regulaminach kredytów – informacja
Zmiany w regulaminach kredytów – informacja dla klientów
Fałszywe SMSy – Uwaga!
UWAGA! Fałszywe SMSy
Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.
-
NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
-
Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
-
Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
-
Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
-
Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
-
Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
-
Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
-
Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
-
Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz
w bankowości elektronicznej. -
Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
-
Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
-
Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://… a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek
i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka. -
Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
-
Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
-
Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
-
Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię.
PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.